پروژه سازه های پیچ و مهره

دسته بندي : نمونه سوال » دروس دانشگاهی
پروژه سازه های پیچ و مهره
در قالب pdf و متشکل از 17 صفحه مرتب شده تایپی


:: بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
چکیده
کیفیت مناسب اتصالات در سازههاي فولادي عامل اصلی یکپارچگی سیستمهاي سازهاي بوده و تخریب بسیاري ازساختمانهاي فولادي طبق گزارش زلزله هاي گذشته ناشی از مشکل جوشکاري اتصالات تعیین شده است. یک اتصال ضعیف ونامناسب می تواند منجر به یک سري زوال هاي پی در پی و بنیادي در سازه فولادي گردد. با جوشکاري اتصالات حساس مثل جوش شیاري نفوذي اتصال گیردار تیر به ستون در محل کارخانه و نصب اسکلت فولادي صرفا با پیچ کردن قطعات از پیش ساخته شده می توان علاوه بر تسریع در اجراي پروژه، به ارتقاي کیفیت ساخت کمک شایانی نمود.
در این مقاله ضمن ارائه مزایا و معایب اتصالات پیچی، انواع پیچ ها از لحاظ نوع و مقاومت، عملکرد و کاربرد آنها و مسائل دیگر مربوط به سازه هاي پیچ و مهره اي به اختصار بیان گردیده و استفاده ازاتصال پیچی براي پیش سازي ساختمان هاي فولادي و بهبود کنترل کیفیت اجرایی توصیه می شود.
مقدمه
امروزه استفاده از سازه هاي پیچ و مهره اي در صنعت به نحو چشمگیري افزایش یافته به طوري که این سازه ها در گذشته فقط شامل سوله هاي صنعتی و مجتمعهاي پتروشیمی و سازه هاي مورد استفاده در صنایع نفت و گاز می شد . هم اکنون کاربرد این سازه ها در ساختمانهاي مسکونی ، اداري و تجاري که در شهرها نیز ساخته می شود با رشد چشمگیري روبرو بوده است . از مهمترین دلایل استفاده از سازه هاي پیچ و مهره اي در کشور هاي صنعتی عدم نیاز به جوشکاري زمان نصب سازه و در موقعیتهاي سخت همچنین سرعت بیشتر اجرا در محل نصب نسبت به سازه هاي جوشی میباشد . همچنین اسکلتهایی که در محوطه پروژه هاي ساختمانی تولید می شوند بخاطر محدودیت در تامین برق مکفی و بکار گیري دستگاه هاي جوش مدرن ) با نرخ نفوذ بالا و استاندارد ( ، عدم وجود ابزار صنعتی سنگین ، تیم هاي مجرب ، رنگ آمیزي و زنگ زدایی صحیح و … نه تنها فاقد کیفیت هستند بلکه کاملاً دست و پاگیر و داراي پروسه اي زمان بر هستند که بلاشک منجر به ایجاد ترافیک در معا بر و تزاحم همسایگان می شود.
روش سنتی ساخت اسکلت در محل از لحاظ اتصال و برپایی نیز علاوه بر موارد ذکر شده هزینه بالایی از بابت جرثقیل دارد . با توجه به زلزله خیز بودن کشور ما و حوادث ناگواري که در سالهاي گذشته خصوصاً در بم صورت گرفت رویکرد و نگرشی جدید به تولید صنعتی و استاندارد اسکلتهاي ساختمانی پدید آمده است ، زیرا این نوع ساختمانها با طراحی خاص و اجرا بصورت صنعتی و مدرن ، مقاومت قابل ملاحظه اي در مقایسه با اسکلتهاي سنتی دارند . نکته دیگر ، اقتصادي و پایین تر بودن هزینه تولید و نصب نسبت به روش سنتی معمول به صورت کلی است که در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن درصدي قابل توجه میگردد . با توجه به گستره طراحی در تیر ورقها و سازه هاي پیش ساخته ، محاسبات فضا سازي و بارگذاري نیز با آزادي عمل بالایی صورت می گیرد
دسته بندی: نمونه سوال » دروس دانشگاهی

تعداد مشاهده: 8465 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:1,116 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروژه سازه های پیچ و مهره
    در قالب pdf و متشکل از 17 صفحه مرتب شده تایپی