پاورپوینت استانداردهای طراحی و ساخت سینما،فرهنگسرا، هتل و موزه

دسته بندي : کتاب » معماری
این پاورپوینت در مورداستانداردهای طراحی و ساخت سینما،فرهنگسرا، هتل و موزه در 172 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:  استانداردهای طراحی و ساخت سینما،فرهنگسرا، هتل و موزه،ضوابط طراحی سینما،طراحی سینماها، استانداردهای طراحی و ساخت فرهنگسرا، هتل و موزه،استانداردهای طراحی و ساخت فرهنگسرا،فرهنگسرا،طراحی فرهنگسرا،استانداردهای طراحی و ساخت هتل و موزه،استاندارد طراحی هتل،استانداردهای موزه،هتل،موزه،ضوابط واستاندارها ،طراحی هتل،درجه بندی هتل ها بر اساس ستاره،ضوابط و مقررات طراحی هتل  و موزه  و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

سالن انتظار سینما:

 
طبق استانداردها و ضوابط طراحی سینما مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حداقل میزان سطح اشتغال سالن انتظار سینما به ازای هر نفر، 35 سانتیمتر مربع و حداقل حجم سرانه سالنهای سینما 1.5 متر مربع می باشد.

 
تعداد صندلی های سالن به ازای هر 100 نفر 10 صندلی می باشد.در صورت داشتن اختلاف سطح سالن با بیرون حداکثر شیب راهرو ورودی 8% و عرض آن حداقل 1/2 متر می باشد.
حداقل عرض ورودی سالن انتظار به ازای هر 100 نفر 56 سانتیمتر می باشد.


جهت طراحی یک پروژه ابتدا باید اهداف پروژه در سطح عملکردی مجموعه مشخص شود که اهداف یک مجموعه فرهنگی به شرح زیر است:

_ جدب علاقمندان و هنرجویان و پرورش استعداد آن ها

_ جذب اساتید و هنرمندان با تجربه

_ پیدا کردن استعدادهای پنهان

_ پر کردن اوقات فراغت

دیوارھا

بھترین پوشش برای دیوارھای این فضا نیز رابطه مستقیمی با وسعت محیط و موقعیت دیوارھا دارد .در صورتی كه فضای اختصاص یافته به   لابی بزرگ است و احتمال برخورد لوازم به ھنگام حمل وجود ندارد، می توان دیوارھا را با رنگ روغنی و یا كاغذ دیواری قابل شست و شو پوشش داد .در چنین شرایطی كاربرد دیوارپوش ھای چوبی و یا نصب آینه و یا حتی سیمان، آجر و سنگ تیشه ای به عنوان پوشش یك و یا دو دیوار نیز تنوعی زیبا را در محیط ایجاد می كند .در میان آنھا، آینه علاوه بر ایجاد زیبایی ظاھری، وسعت و نور موجود در محیط را افزایش می دھد.

نكته :اگر لابی به قدری كوچك باشد كه لوازم دكوراسیونی مربوط به این محیط نیز به یك میز و چند صندلی محدود شده باشد، بھتر است دیوارھای محیط را با سنگ پوشاند .به این ترتیب ازاحتمال آسیب دیدگی دیوارھا كاسته می شود.رنگ برای دیوارھا نیز باید با توجه به وسعت فضا، نور موجود و ھمچنین لوازم دكوراسیونی به كار رفته، انتخاب شود.

هتل یک واژه فرانسوی و منظوراز آن مکانی است که تسهیلات لازم برای اقامت کوتاه

 مدت مسافر را درمقصد یا در مسیر حرکت تأمین می کند. معادل فارسی آن عبارتند از

 کاروانسرا، مهمانپذیر، زائرسرا و مسافرخانه که صرف نظراز درجه و کیفیت خدماتی

 آنها در دنیا پیشینه چندین هزارساله دارند.

هتل به معنای یک مجتمع خدماتی با هدف کسب درآمد و سود پدیده تکوین یافته ای است

 که پیشینه آن به انقلاب صنعتی اروپا برمی گردد. 
 
nدر طول تاريخ مسافران براي استراحت و غذا به مكان‌ها و استراحت‌گاه‌هاي عمومي پناه برده‌اند. روم باستان هنگامي كه به اوج قدرت خود رسيده بود تعداد زيادي مسافرخانه در مسير راه‌هاي عمومي و پناهگاه‌ها يا استراحتگاه‌ها ايجاد كرده بود. اين ها بيشتر براي مقامات دولتي و شخصيت‌هاي كشوري اهميت داشتند. در آسيا،‌استراحتگاه‌هاي كوچك در مسير كاروان‌ها ايجاد شده بود. زوار كه به محل‌هاي زيارتي مي رفتند ، مي‌توانستند در اين مكان‌ها استراحت كنند و غذاي مورد نياز را به دست آورند. واژه مهمان‌داري يك واژه قرون وسطايي است و مقصود از آن استراحت گاه يا اقامتگاه مسافران است. نكته قابل توجه اين است كه هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هايي وجود دارد كه پذيراي مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه مي‌دهد.
nمهمان پذيرهايي كه جنبه بازرگاني داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستين اين نوع مهمان پذيرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد كه افراد در خانه‌هاي شخصي به قيمت‌هاي اندك از مسافران پذيرايي مي‌كردند. در همين زمان كساني كه مالك قطعه‌هاي بزرگي از زمين بودند، كلبه‌هاي كوچكي بر روي زمين‌هاي خود (به نام خود) مي‌ساختند و از افراد پذيرايي مي كردند.
n
موزه:  (به فرانسوی: musée)‏، موزیم (به انگلیسی: museum)‏ یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.شورای بین‌المللی موزه که زیر نظر یونسکو فعالیت می‌کند در بند سه و چهار اساسنامه خود موزه را اینگونه تعریف کرده‌است:«موزه مؤسسه‌ای‌ست دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به‌جای‌مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.»
: نخستین موزه‌ها با مجموعه‌های خصوصی افراد توانمند، خانواده‌ها و موسسات هنری آغاز شد که شامل اشیا طبیعی و نایاب می‌شد.در ایران ساخت اولین موزه به ناصرالدین شاه قاجار و پس از بازگشت وی از سفر اروپا نسبت داده می شود.
 
گونه‌ها:
گونه‌های زیادی از موزه وجود دارد از مجموعه‌های بزرگ در شهرهای بزرگ که انواع مجموعه‌ها را پوشش می‌دهد تا موزه‌های کوچک که یک یا چند دسته خاص را شامل می‌شود. این دسته‌ها شامل هنرهای زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، قوم‌شناسی، تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظامی، علم، فناوری، موزه کودکان، نقشه، تاریخ طبیعی، سکه‌شناسی، گیاه‌شناسی و تمبرشناسی،کاخ موزه ها می‌باشد.
دسته بندی: کتاب » معماری

تعداد مشاهده: 16748 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 172

حجم فایل:11,612 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این پاورپوینت در مورداستانداردهای طراحی و ساخت سینما،فرهنگسرا، هتل و موزه در 172 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: استانداردهای طراحی و ساخت سینما،فرهنگسرا، هتل و موزه،ضوابط طراحی سینما،طراحی سینماها، استانداردهای طراحی و ساخت فرهنگسرا، هتل و موزه،استانداردهای طراحی و ساخت فرهنگسرا،فرهنگسرا،طراحی فرهنگسرا،استانداردهای طراحی و ساخت هتل و موزه،استاندارد طراحی هتل،استانداردهای موزه،هتل،موزه،ضوابط واستاندارها ،طراحی هتل،درجه بندی هتل ها بر اساس ستاره،ضوابط و مقررات طراحی هتل و موزه و...ومنابع می باشد