بررسی مجموعه ورزشي جوانان

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع بررسی مجموعه ورزشي جوانان دارای 91 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 91 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


فوتبال

1-1-4- تاریخچه :

الف- هیچ ورزشی در جهان به اهمیت و پرطرفدار بودن ورزش فوتبال نمی رسد و تعداد تماشاگران این رشته نیز با هیچ ورشی قابل مقایسه نیست. در 26 اكتبر 1864 در كشور انگلستان اتحادیه های فوتبال شكل گرفت و به همین جهت انگلیسیها را بوجود آورنده و پایه گذار فوتبال امروزی می دانیم.

ب- كارمندان بانك ایران و انگلیس و سفارتخانه ها نخستین تشكیل دهندگان تیم های فوتبال باشگاهی در ایران بودند. در سال 1313 شمسی اولین استادیوم ورزشی به وسیله انجمن تربیت بدنی و پیشاهنگی احداث شد. در سال 1325 شمسی فدراسیون فوتبال ایران تاسیس شد و بعد از عضویت در فدراسیون بین المللی فوتبال، مسابقات داخلی و خارجی زیادی برای بالا بردن كیفیت این ورزش به انجام رسانده است.

2-1-4- مشخصات كالبدی

1-2-1-4- ابعاد و اندازه ها

زمین فوتبال باید مستطیل شكل، سطح آن كاملاً هموار بوده و دارای شیب 5/0 باشد. شیب مذكور جهت جلوگیری از جمع شدن آب باران می‎باشد. اطراف زمین فوتبال با خطی از پودر گچ به پهنای 10-12 سانتیمتر مشخص می‎شود.

اندازه زمین فوتبال بستگی به تعداد بازیكنان دارد، بدین جهت متغیر است نسبت عرض (l) به طول (L) زمین بایستی  باشد.

برای مثال:

برای زمین فوتبال در بازی المپیك رم ابعاد 70×105 در نظر گرفته شد و این نسبت را دارا بود.  یك زمین فوتبال با ابعاد مذكور از هر حیث برای برگزاری مسابقات بین المللی مناسب می‎باشد.

حداقل اندازه زمین فوتبال 45*90 متر، حداكثر 90*120 متر حدمتوسط آن 70*110 متر می‎باشد. زمین فوتبال گذشته از خط گچی اطرافش دارای حاشیه ای با ابعاد ذیل می‎باشد:

1- در طرف اضلاع بزرگ زمین دارای حاشیه ای به پهنای 50/1 متر (یك متر و نیم، و اضلاع كوچك آن 50/2 و (دو متر و نیم) می‎باشد.

خاك زمین فوتبال بایستی آمادگی چمنكاری را دارا بوده، بنوعی كه همیشه سبز و نرم باشد. برای اطلاع از نحوه كانال كشی اطراف زمین فوتبال به شكل مقابل رجوع شود.

برای جلوگیری از ورود تماشاچیان به داخل زمین باید اطراف آن را با توری فلزی محصور كرد و یا اینكه خندقی بعرض 2 متر و بعمق 20/2 متر در اطراف آن حفر نمود و یا جایگاه تماشاچیان را حداقل به اندازه 20/2 بالاتر از زمین بازی و 2 متر دورتر از آن در نظر گرفت. از نقطه نظر دید برای اینكه تماشاچیان بر زمین فوتبال مسلط باشند، لازم است خطوط اطراف زمین منحنی باشد. شكلهای مقابل بیانگر این مطالب می‎باشد.

اگر طول زمین (L) كوتاه شود، انحنای اطراف آن ؟؟؟ نیز كمتر می‎شود.

اگر چنانچه اندازه طول زمین 105 متر باشد حداكثر انحنای اطراف آن 70/5 متر و اگر 100 متر باشد، حداكثر انحنای آن 45/5 متر خواهد بود. ولی برای اینكه تماشاچیان ردیف اول دید مناسبی داشته باشد بهتر است كه اندازه انحنا 6 متر انتخاب شود.

3-1-4- جایگاه و ارتباط فضایی :

در استادیوم های بزرگ معمولاً ورودی و فضاهای لازم برای بازیكنان در قسمت زیر جایگاه مخصوص تماشاچیان طراحی می گردد. مناسب ترین جهت دید تماشاچیان در طرفین طولی زمین فوتبال می‎باشد. محل استقرار تماشاچیان در طرفین طولی و عرضی زمین می‎تواند در فرم های مختلف طراحی گردد. در سطوح ناحیه و محله و مكان هایی كه تماشاچی زیادی وجود ندارد و در میادین تمرینی معمولاً از یك طرف طول زمین برای سكوهای تماشاچیان استفاده می نمایند.

در طراحی جایگاه تماشاچیان باید دسترسی های مناسب و سریع تماشاگران در نظر گرفته شود و همچنین تخلیه راحت و با سرعت آنها را میسر سازد.

4-1-4- ملاحظات محیطی ویژه ورزش :

نور: شدت روشنایی مناسب برای زمین بازی حدود 300 الی 700 لوكس است، جهت گیری بهینه زمین فوتبال، شمالی - جنوبی بوده و تا زاویه حدود 20 درجه قابل تغییر و مناسب است.

 

مقدمه:

وسعت گسترده دانش تا مرز بی نهایت است و بشر همواره در تكاپوی رسیدن به انتهای این مرز می باشد. موثر ترین شیوه برای هموار ساختن این مسیر ایجاد بستر مناسب آموزشی برای فراگیران و استفاده از خلاقیت آنها در ارتقای علوم و فنون متعدد است و آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تعلم عهده دار فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشدو اعتلای علوم و فرهنگ می باشد.تربیت بدنی و ورزش از جمله علوم مورد توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش است كه با حركت و فعالیت بدنی فرصتهای مناسب جهت دستیابی به اهداف ترتیبی را فراهم می نماید.

امروزه بیماریهای تمدن با بیماریهای غرب یكی از آثار تغییراتی هستند كه در زندگی روزمره نمایان است و مردم كشورهای پیشرفته بصورت گسترده و كشورهای در حال رشد به میزان كمتری با آنها دست به گریبان می باشند . مهمترین این بیماریها عبارتند از : بیماریهای قلب و عروق ، چربی خون ، نقرس ، سنگهایصفراوی ، دیابت ، سرطان و بیماریهای كبدی كه عمدتاً با تغذیه ارتباط دارند.بیماریهای روانی و استرسنیز از جمله بیماریهایی هستند كه بیشتر به شرایط زیست محیطی مربوط می شوند.

نزدیكی بشر با طبیعت مسئله ای كاملاً غریزی است چرا كه انس با طبیعت سبب كاستن فشار عصبی می شود . این امر طی هزاران نسل در انسان اثر گذاشته و به همین علت زندگی در اغلب ساختمانهای شهری امروزه با طبیعت او موافق نیست و زیستن در داخل آنها به تدریج تولید ناراحتی های روانی می نماید.

ورزش به عنوان یك فعالیت همه گیر از دیرباز با زندگی انسان پیوند داشته است و از زمانهای قدیم بشر بدون اطلاع از قوانین ورزشهای نوین و امروزی به تعحرك در طبیعت می پرداخته است. ورزشهاییچون كوهنوردی ، اسكی ، شنا ، اسب سواری و …… به همین ترتیب ورزش توسط انسان با طبیعت پیوند خورده است .

فصل اول

1-1-تربیت بدنی و اهداف آن

هدف تربیت بدنی و ورزش نتایج مطلوب و مقاصدی است كه از شركت در برنامه های تربیت بدنی و ورزش حاصل می شود . اهداف به اهداف دراز مدت و كوتاه مدت تقسیم می شود . غایت شدیداً با هدف ارتباط دارد و آن انتظاری است كه هر فردی از مجموع زندگی خود دارد و نقش آن هماهنگ كننده و وحدت بخش اهداف در طول زندگی است.

پنج هدف عمده برای تربیت بدنی عبارتند از : تكامل جسمانی، روانی-حركتی، شناختی، عاطفی و اخلاقی

هدف 1-1-1

1) تكامل جسمانی : ایجاد توان بدنی و افزایش آن از طریق فعالیتهای بدنی كه موجب توسعه و تكامل سیستمهای ارگانیكی مختلف بدن می شود ، جزو هدف تكامل جسمانی است.


2-1-1-

2) هدف تكامل حركتی : این هدف با بهبود آگاهی بدنی، انجام حركت جسمانی موثر با هزینه انرژی كمتر و حركت آمیخته با مهارت و حسی زیبایی شناسی و جذابیت در ارتباط است.

3-1-1

3) هدف تكامل شناختی: هوش و تفكر یكی از ضروریات اجرای صحیح فعالیتهای بدنی است. آگاهی بر بدن ، آگاهی محیطی ، آگاهی اجتماعیو سازگاری در اجرا، آگاهی بر قوانین و ….. جزء هدف شناختی محسوب می شوند.

 4-1-1

4) هدف تكامل عاطفی : گسترش خصلتهای ورزشكاری ، عدالت ، وجدان گروهی و حسی زندگی جمعی ، تجربه لذت شیرین موفقیت ، احساس تعلق ، مورد تصدیق قرار گرفتن، خودباوری و عشق از مهمترین اهداف برنامه های ترتیب و ورزش است.

5-1-1

5) هدف تكامل اخلاقی :از مهمترین هدفهای تربیت بدنی ، تربیت انسانیت انسان هست یعنی راستی، شجاعت ، تواضع، قناعت ، سادگی ، عفت و …. از همه سجایای حمیده ای هستند كه مورد توجه قرار می گیرند. اساساً هدف اصلی تطهیر نفس و پاكی درون و پیوستن به خدای تعالی است .

 

2-1- بررسی تربیت بدنی در تمدنهای مختلف:

1-2-1

تعاریف تربیت بدنی وورزش در تمدنهای اولیه :سقراط اغلب در میدانهای ورزش بین جوانان گردش كرده و با آنان صحبت میكند و بدنهای ورزیده از نظر سقراط اهمیت خاصی داشته است وی زیباییهای عضلات را تمجید نموده است و مهمترین اصل در زندگی را سلامتی دانسته داست .

تحصیل مضرات در بر دارد . ورزشكار بی علم خطرناك و عالم غیر ورزشكار علیل ونحیف است.

 
اصول كلی طرح ریزی

مجموعه های بزرگ كه آمیزه ای از استخرهای روباز و سرپوشیده هستند ، بر اساس نوع طراحی ، نسبت به امكانات مجزا، انعطاف پذیری بیشتری دارند و مراكز مطلوبی برای فعالیتهای تفریحی خانواده ها هستند . با این وجود، محدودیت های حاصل از الگوهای آب و هوای فصلی محلی باعث عطف توجه دقیق به بخش های سرپوشیده وروباز استخرهاست . این طرح باید انواع كاربرد استخر را در طول ایام تابستان و زمستان و نیز زمان های انتقال بین آنها را از هم تفكیك نماید .

انواع استفاده استخر بشرح زیرند :

    استفاده كلی از تمام قسمتهای آبی سرپوشیده و روباز در آن واحد ، با زمان نامحدود استحمام برای هزینه ورودی استاندارد .
    استفاده جداگانه از قسمتهای آبی سرپوشیده و روباز در طول تغییر ساعات شروع كار ، و شاید با زمان نامحدود استحمام در استخرهای روباز وهزینه های مختلف ورودی .
    كاربرد مجرای فصلی در زمانهایی كه یكی از امكانات استخر ( بخش روباز یا سرپوشیده است.

در زمان تصمیم گیری در باره نوع طرح باید به موارد زیر توجه نمود :

    مساحت استخرهای سرپوشیده و روباز متناسب با اندازه ناحیه تحت پوشش
    وجود قسمت آبی اضافی در یكی از بخشها یا هر دو بخش كه ممكن است در زمان افزایش تقاضای جهانگردانی مورد نیاز باشد.
    وجود قسمت آبی اضافی در یك یا هر دو بخش كه در شرایط خاص ضروریت ( مثلاً در تفریگاههای چشمه آب معدنی با رقابتهای ورزشی و غیره )

در شرایط خاص می توان با افزودن یك استخر سرپوشیده یا روباز به سری امكانات موجود یك مجموعه مركب از استخر روباز و سرپوشیده ایجاد كرد . ولی در پروژه های جدید ، قسمت استخر سرپوشیده در مرحله اول ساخته می شود . هدف طرح ، مرتبط كردن منطقه استخر روباز به استخر سرپوشیده است و این امر منجر به استفاده در فصول غیر از فصل شنا ونظارت اساسی وخدمات دهی نیز بصرفه تر میشود. مجاورت استخرهای روباز و سرپوشیده ، كاربرد قابل تغییر آنها را آسانتر می كند .

ارتباط در استخر بویژه اتصال انتهای سایبانها می تواند از طریق یك مجرای شنا صورت گیرد . این مجرا باید دارای یك .ورودی سرپوشیده با پرده هوای گرم با دربهای انتهایی باشد.این ارتباط باعث می شود شناگران بدون تماس با هوای سرد بیرون از استخر سرپوشیده وارد استخر روباز شوند .

ئدر شرایطی كه ، امكانات تدارك غذا و رستوران در بخشهای تفریحی وجود دارد ، چشم انداز هر دو منطقه استخر ، باید برای مشتریان جالب ومطلوب باشد.

دسترسی به استخر روباز و سرپوشیده باید از طریق یك سالن ورودی انجام شود . با این وجود ، در ساعات شلوغ دسترسی به استخرها از طریق یك بخش ورودی سرپوشیده دیگری ممكن است باجه فروش بلیط و قسمتهای كنترل بلیط ورودی در این بخش با سالن ورودی اصلی یكسان است .
دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 5618 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 91

حجم فایل:268 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع بررسی مجموعه ورزشي جوانان دارای 91 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 91 صفحه
    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس