پاورپوینت تعيين اسلامپ بتن

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت تعيين اسلامپ بتن دارای 14 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 14 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:



— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

بر طبق تعریف ACI روانی بتن یعنی قابلیت بتن یا ملات تازه مخلوط شده برای جریان یافتن است. کلمه کارایی به سهولت در ریختن ، قابلیت تراکم ، سهولت در پرداخت بتن و مقاومت در برابر جدا شد گی اطلاق می شود. متاسفانه تا کنون هیچ آزمایشی که بتواند مستقیما کارایی را به صورت کامل بیان نماید وجود ندارد ولی کوشش شده کارایی را با بعضی از خصوصیات فیزیکی آسان تر سنجش نمود ولی متاسفانه هیچ کدام از آن ها کامل نبوده ؛ یکی از این آزمایشات اسلامپ است. این نکته باید ذکر گردد که آزمایش اسلامپ کارایی را نمی سنجد بلکه روانی بتن را توصیف می کند آیین نامه ی ASTM C 125-93 کارایی را چنین بیان نموده است : خواص تعیین کننده کار لازم برای جابجایی بتن تازه مخلوط شده با حداقل کاهش در یکنواختی آن. آیین نامه ی ACI  ۱۱۶R-90 کارایی را چنین بیان نموده که آن خاصیت از بتن یا ملات تازه مخلوط شده که تعیین کننده سهولت و یکنواختی می باشد و با آن می توان بتن را مخلوط نمود،در جا ریخت،متراکم کرد و یا سطح آن را پرداخت نمود.آیین نامه ACI تعریف می نماید : روانی را قابلیت تحرک نسبی یا توانایی بتن و یا ملات تازه مخلوط شده برای جریان یافتن می نامد. این خاصیت بتن توسط آزمایش اسلامپ بدست می آید.با توجه به همه ی محدودیت های گفته شده آزمایش اسلامپ برای کنترل کارگاهی و تغییرات پیمانه به پیمانه و ساعت به ساعت مصالح مصرفی در بتن بسیار مفید است.

اسلاید ۲ :

۱-در صورت یکنواختی جنس و دانه بندی سنگدانه ها،آزمایش نشان دهنده ی تغییرات در نسبت آب به سیمان است.

۲-در صورت بی تغییر بودن میران آب مخلوط و رطوبت موجود در سنگدانه ها ، آزمایش نشان دهنده ی تغییرات دانه بندی شن و ماسه و یا غلط بودن میزان وزنی سیمان و شن و ماسه است. ضریب شلی بتن     ( اسلامپ بتن ) که در ساختمان های معمولی به کار می روند حدود cm –۷ cm 5 می باشد و اگر از ویبراتور استفاده گردد ،  cm5 مناسب است.

اسلاید ۳ :

تفاوت های استاندارد ۴۹۲ و ۳۲۰۳ موسسه استاندارد صنعتی ایران:

۱- در بند ۳ استاندارد ۴۹۲ بیان شده که بتن قالب اسلامپ را به سه لایه حجمی تقسیم نموده ( ارتفاع لایه اول ۶٫۵ cm ارتفاع لایه دوم ۱۵cm ارتفاع لایه سوم کل مخروط) در حالی که در بند ۴ استاندارد ۳۲۰۳ ایران بیان شده که بتن را در سه لایه پر کنید. ارتفاع هر لایه پس از تراکم با یه تقریبا یک سوم ارتفاع قالب باشد

۲- در بند ۳ استاندارد ۴۹۲ ایران بیان شده که تمام ازمایش از آغاز پر کردن تا برداشتن قالب با یه بدون وقفه در مدت ۱٫۵ دقیقه انجام شود. در حالی که در استاندارد ۳۲۰۳ زمان مشخصات نشده.

۳- بند ۴-۴ استاندارد ۳۲۰۳ ایران بیان می دارد که میزان نشست پایه بلافاصله پس از برداشتن قالب، اسلامپ را با محاسبه تفاضل ارتفاع قالب از بالا شوند ارتفاع بتن پس از برداشتن قالب تعیین کنید. در حالی که در استاندارد ۴۹۲ ایران هیچ مبنای اندازه گیری مشخص نشده است.

تفاوت های استاندارد BS,ASTM

۱- بر طبق بخش ۱۰۲ استاندارد BS1881:93  نشست بتن پایه تا بلندترین نقطه آن سنجیده شود.

۲- بر طبق استاندارد ASTMC143-90a نشست بتن پایه تا محل جا به جا نشده مرکز اصلی بتن اندازه گرفته شود.





دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 5614 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:496 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت تعيين اسلامپ بتن دارای 14 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 14 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس