شناسايي شاخص‌هاي پيش‌بيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه

دسته بندي : مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی
این فایل به بررسی شناسايي شاخص‌هاي پيش‌بيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 215 صفحه می باشد .

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
بیش از یک قرن است که متخصصان علوم رفتاری در پی تشخیص و درمان کودکانی هستند تا دچار نارسایی در یادگیری هستند. در سال ۱۹۵۰ روانشناسان و متخصصان آموزش ویژه به گروه خاصی از دانش‌آموزان که موسوم به اختلال یادگیری می‌باشند دارای ویژگیهایی از قبیل : ظاهری عادی، هوش نسبتاً طبیعی، فاقد مشکلات خاص گفتار، رفتار، خلق و شناخت می‌باشند لیکن وقتی به مدرسه می‌روند در فرایند یادگیری خواندن و نوشتن، حساب و مفاهیم به طور جدی با مشکلات مواجهه می‌باشند.
سهم روان‌شناسان در بررسی و تحقیق اختلالات یادگیری ، اساساً در محدوده‌ی ارزیابی تشخیص به مشاهده مشاور بوده است و در این رابطه مواردی چون اختلالات ادراکی، رفتار تکانشی، رفتار بی‌وقفه، تکرار غیرارادی، و زیاده فعالی را برای مطالعه این افراد مورد توجه قرار داده‌اند.

فهرست مطالب
چکیده    ۱
فصــل اول :    ۳
کلیات پژوهش    ۳
مقدمه :    ۳
بیان مسئله :    ۸
اهمیت پژوهش :    ۱۲
فرضیه‌های پژوهش :    ۱۵
تعریف مفاهیم :    ۱۶
کودکان دارای اختلالات یادگیری:    ۱۶
تعریف عملیاتی :    ۱۶
ناتوانی یادگیری:    ۱۷
تعریف عملیاتی :    ۱۷
کودک پیش‌دبستانی :    ۱۸
فصــل دوم    ۱۸
اختلالات یادگیری:    ۱۸
تعاریف اختلالات یادگیری    ۲۰
۱- اختلال یادگیری به خاطر اختلال در کارکرد عصبی و آسیب مغزی ؛    ۲۱
۲- اختلال یادگیری به مثابه نمونه کلی رشد ناهمطراز:    ۲۱
۳- اختلال یادگیری به مثابه اختلال در قوای ذهنی مربوط به یادگیری :    ۲۲
۴- اختلال یادگیری به مثابه اختلاف بین توان بالقوه قابلیت ارتقاء فردک    ۲۲
۶- اختلال یادگیری در ارتباط با مغز و کودکان استثنائی :    ۲۳
تعاریف مختلف نارسائیهای ویژه در یادگیری:    ۲۷
طبقه‌بندی ویژگیهای کودان با اختلال یادگیری :    ۳۳
۱٫اختلال رشدی :    ۳۴
اختلال توجه:    ۳۵
اختلال یادگیری تحصیلی :    ۳۶
بررسی نظریه‌های پیشین اختلالات یادگیری :    ۳۷
نظریه‌های مربوط به اختلال یادگیری :    ۵۱
۱- نظریه‌های دیداری ـ حرکتی    ۵۲
۲- نظریه‌های کوتاهی دامنه توجه :    ۵۳
۳- تئوری غلبه طرفی مغز:    ۵۵
۴- نظریه ضایعات ضعیف مغز:    ۵۸
۵- نظریه تأخیر در رشد:    ۵۹
شیوع اختلال یادگیری :    ۶۱
سبب شناسی :    ۶۴
۱٫ عوامل ارگانیکی و زیستی:    ۶۵
۲٫ عوامل ژنتیکی :    ۶۷
۳٫ عوامل درونی :    ۶۸
۴٫ عوامل محیطی :    ۷۰
۵٫ عوامل آموزشی :    ۷۳
رشد شناختی :    ۷۴
هوش و پیشرفت:    ۸۰
سازگاری اجتماعی :    ۸۴
نابهنجاریهای محیط، عقب‌ماندگی ذهنی، و یا پریشانی‌های عاطفی:    ۸۵
آشفتگی‌های عاطفی دوران کودکی :    ۸۶
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری:    ۸۸
مشکلات تشخیصی و رفتاری کودکان مبتلا به  اختلالات یادگیری :    ۹۱
اولیاء دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری    ۹۷
نارسائیهای ویژه در یادگیری و بزهکاری    ۱۰۰
راهبردهای رویاروی در کودکان با نیازهای ویژه :    ۱۰۱
۱٫ کودکان با محدودیت شناختی:    ۱۰۱
۲٫ کودکان با مشکلات رفتاری و هیجانی شدید:    ۱۰۱
۳٫ کودکان با نقص جسمی:    ۱۰۲
شیوه‌های حل مسأله و راهبردهای در کودکان دارای مشکلات یادگیری:    ۱۰۲
مشکل تعریف :    ۱۰۴
دقت انتخابی :    ۱۰۷
بیش جنبی و حواس‌پرتی:    ۱۰۷
ارزشیابی رفتاری:    ۱۱۱
ترکیب حسی ، حرکتی    ۱۱۴
رشد و تکامل حرکتی:    ۱۱۸
اصول رشد تکامل حرکتی :    ۱۲۰
رابطه هوش با مهارت‌های ادراکی :    ۱۲۱
اصول مهارت‌های حرکتی    ۱۲۴
ادراک و فرایند ادراکی ـ حرکتی :    ۱۳۰
رفتار حرکتی :    ۱۳۲
سالهای کودکی : زبان و رشدشناختی (زبان و ارتباط)    ۱۳۴
مشکلات زبان گفتاری :    ۱۳۸
تاریخچه نقص توجه همراه با بیش فعالی (ADHD)    ۱۴۱
اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه    ۱۴۴
عوامل روانی ـ اجتماعی    ۱۴۷
ملاک‌های تشخیص برای اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه    ۱۴۹
بیش ‌فعالی :    ۱۵۰
تکانشگری:    ۱۵۰
علل افت تحصیلی    ۱۵۳
کاستی توجه در کودکان پرجنب و جوش    ۱۵۴
اختلال بیش فعالی با نقص توجه :    ۱۵۶
ناتوانیهای سرعت ادراکی :    ۱۵۷
دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری:    ۱۵۹
تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری :    ۱۶۲
درمانهای آموزشی    ۱۶۷
۱- آموزش وظیفه‌ای یا مهارتی :    ۱۶۷
۲- آموزش توانایی و یا فرآیندی:    ۱۶۷
۳٫ آموزش فرایندی ـ وظیفه‌ای :    ۱۶۷
۴٫ شیوه‌های درمان رفتاری و شناختی:    ۱۶۸
پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران :    ۱۶۸
تاریخچه آموزشی و توان بخشی دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانائیهای یادگیری در ایران :    ۱۸۶
پژوهش انجام شده در ایران :    ۱۸۷
نارسایی در یادگیری:    ۱۸۷
فصــل سوم    ۱۹۴
روش پژوهش    ۱۹۴
طرح پژوهش :    ۱۹۴
جامعه آماری    ۱۹۴
نمونه روش نمونه‌گیری    ۱۹۵
ابزار اندازه‌گیری پژوهش :    ۱۹۵
روش اجرا:    ۱۹۶
روش تحلیل آماری داده‌ها:    ۱۹۶
فصــل پنجم    ۱۹۸
بحث و نتیجه‌گیری    ۱۹۸
بحث و نتیجه‌گیری:    ۱۹۸
محدودیتهای پژوهش:    ۲۰۴
پیشنهادها :    ۲۰۵
فهرست منابع فارسی    ۲۰۷
دسته بندی: مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 6506 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 215

حجم فایل:579 کیلوبایت

 قیمت: 42,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل به بررسی شناسايي شاخص‌هاي پيش‌بيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 215 صفحه می باشد .